Case: GUMBALL3000 - Kund: Gumball

Gumball3000
Gumball

GUMBALL3000
KUND: GUMBALL

En av sponsorerna till det årliga evenemanget Gumball3000 var Social Venture, som också är en kund till oss på Ryska Posten Event. Hur skulle de bäst aktivera sitt sponsorskap för att optimera sin investering, exponering och samtidigt nå ut till målgruppen i så många kanaler som möjligt?

Vi kom på ett koncept där vi bjöd in ett antal journalister att följa med på resan för att visa dem vad Gumball3000 verkligen handlar om. Vår tanke var att om de får en grym upplevelse skulle de vilja skriva om sin resa. Detta skulle generera mer genuina artiklar och ett mycket större PR-värde för vår kund.

Det slutade med att vi hade över 40 journalister med på resan, allt från NY Times till Aftonbladet. Vi ansvarade för all logistik före, under och efter projektet och varje dag levererade vi texter, filmer och stillbilder till journalisterna som de sedan använde i sina kanaler.

”Ryska Posten Event did a wonderful job managing all of the logistics and photo and film production for our 2015 sponsorship of the trans-Atlantic Gumball 3000 rally, which went from Stockholm to Las Vegas in 7 days.”

- Anthony Volpe, Chief Marketing Officer
Social Discovery Ventures

Extra Deltid Heltid
Ja Nej
Ja Nej
Ja Nej
Vilka egenskaper gör att du passar in hos oss på Ryska Posten Event?
Övriga kommentarer
+ Bifoga CV
+ Bifoga personligt brev
+ Bifoga bild