#MakeupMessenger - marknadsaktivering för Eleven.se

#Makeupmessenger
Eleven.se

#MAKEUPMESSENGER
KUND: ELEVEN.SE

Eleven.se ville genomföra en marknadsaktivering som tillät dem att kommunicera med sin målgrupp på ett nytänkande och innovativt sätt och som gärna fick integrera digital och fysisk kommunikation. 

Utifrån de önskemålen konceptutvecklade och realiserade vi kampanjen #makeupmessenger som både aktiverade sociala medier och innehöll det fysiska mötet med kunderna. #makeupmessenger gick ut på att konsumenten kunde få en panikleverans från ett cykelbud med en box innehållande skönhetsprodukter direkt till platsen där de befann sig. Allt konsumentet behövde göra var att lägga upp en bild på instagram.

Förutom konceptutvecklingen ansvarade vi på Ryska Posten Event även för hela genomförandebiten med logistik, trafikledning och leverans.

Kampanjen fick enorm genomslagskraft på sociala medier med över 900 bilder med hashtagen #makeupmessenger redan efter första helgen.

”eleven.se har jobbat med Ryska Posten Event i flera event, varav ett av dem var en av de mest framgångsrika sociala medier-kampanjerna vi gjort. Ryska Posten Event hjälpte oss att skapa #makeupmessenger, där vi fick ett fantastiskt genomslag på Instagram. Vi tittar redan nu på nya starka event-kampanjer för att stärka eleven som varumärke, och ser Ryska Posten Event som en självklar marknadsföringspartner för framtiden.”

- Michael Gegerfeldt, Verkställande Direktör
eleven AB

Extra Deltid Heltid
Ja Nej
Ja Nej
Ja Nej
Vilka egenskaper gör att du passar in hos oss på Ryska Posten Event?
Övriga kommentarer
+ Bifoga CV
+ Bifoga personligt brev
+ Bifoga bild