Case: Scandic To Go - Kund: Scandic

Scandic To Go
Scandic

SCANDIC TO GO
KUND: SCANDIC

För att kommunicera de stora renoveringarna och enorma investeringar som man gjort ville Scandic nå ut till sin målgrupp på ett annorlunda sätt. Vi hittade den perfekta lösningen och resultatet blev Scandic To Go som bygger på att möta konsumenterna där de befinner sig. Istället för att bjuda in konsumenten till hotellen så tog vi hotellet till konsumenten.

Vi producerade två mobila hotellrum som kunde bokas till den plats där man skulle vilja spendera en hotellnatt. Rummen hade exakt samma egenskaper som Scandics ordinarie med kaklade badrum, dusch, minibar, TV och självklart frukost på sängen. 

Kampanjen var tänkt att rulla under en sommar men blev så lyckad att den rullade under två års tid. Under dessa två år placerade vi hotellrummet bland annat på fjälltoppar, festivaler, hemma i trädgårdar och spektakulärt nog mitt på Manhattan i NYC.

Konceptet Scandic To go har vunnit otaliga priser runt om i världen. Här hemma i Sverige var den nominerad i hela 6 kategorier av Gyllene Hjulet.

”Ryska Posten Event har varit en stark partner för oss i det här projektet sedan starten. Vi har stort förtroende för dem som leverantörer nu när vi åker över Atlanten och ska ta oss an en helt ny kontinent.”

- Anna Wirén, Marknadschef
Scandic Sverige

Extra Deltid Heltid
Ja Nej
Ja Nej
Ja Nej
Vilka egenskaper gör att du passar in hos oss på Ryska Posten Event?
Övriga kommentarer
+ Bifoga CV
+ Bifoga personligt brev
+ Bifoga bild